Ondernemen is iets heel persoonlijk,
het is een soort missie die je opneemt.

Wij helpen je hierbij graag op weg op onze geheel eigen manier. Door jou en je project beter te leren kennen kunnen we jou het beste advies geven en je in contact brengen met de juiste mensen. Vanaf het eerste gesprek proberen we zo concreet mogelijk antwoorden te geven op vragen en je een stap vooruit te helpen. Is het relevant, dan zitten we een paar keer samen en iedere ondernemer die met een vraag zit is blijvend welkom bij ons. Op die manier reiken we jou een duidelijke richting aan waarmee je verder kan.

TALK

Gebruik ons als klankbord

Alles start bij ons met een open babbel waarbij we jou en je idee leren kennen. We geven je meteen feedback en onze visie op hoe je het verder best aanpakt. We zitten zowel in Gent, Antwerpen als Brussel.

THINK

Samen brainstormen

Zit je met een concreet probleem, dan denken we graag mee over een oplossing. Onze ervaring zit vooral in marketing en online communicatie, we spitten ook met plezier wat dieper in het business model rond je idee. Dat doen we telkens tijdens sessies van één of twee uur waarbij we samen denken hoe we je probleem kunnen oplossen, zodat je weer verder kan.

CONNECT

Profiteer van ons netwerk

We hebben natuurlijk niet op elke vraag een antwoord, gelukkig hebben we een heel ruim netwerk. Dus ook met je vragen rond technologie, finance, boekhouding, subsidies, sales en funding kunnen we je verder helpen.

Via enkele zeer specifieke methodologiën
bekomen we de nodige resultaten.

Customer Journey

Alles begint met een nood, als die er is ben je al een cruciale stap verder. Van daaruit zitten we dan samen met u (jullie) om te kijken hoe we lean startup-gewijs de eerste marketing stappen kunnen zetten op weg naar een volwaardig marketingplan. Hoe je met een idee of concept al kunt beginnen bouwen aan jouw credibiliteit, merkbekendheid,.. alvorens een afgewerkt product of dienst te hebben. Deze oefening stelt je ook in staat inzichten te verwerven over je doelgroep, hun wensen en noden, de marktgrootte, de andere spelers,.. kortom, een sessie die je helpt je idee/concept te verfijnen.

NOOD

Alles begint met een nood die jij met je product of dienst oplost. Dus kort door de bocht gezegd, als er geen nood is, laten of actief, is er geen toekomst voor jouw startup. Hier gaan we aan de slag om die nood duidelijk te definiëren.

EXPLOTATIE

Eenmaal we de nood gedefinieërd hebben, gaan we kijken hoe mensen al dan niet latent of actief op zoek gaan naar een oplossing hiervan. Weeral een kort bochtje, we gaan kijken naar SEO/SEA, website, social media,.. en de nodige tips en tricks geven zodat je hier ook weer verder kan.

BESLISSING

Als uw potentiële klant de nood heeft gevoeld, op zoek is gegaan naar een oplossing en zo onder andere bij jullie is terechtgekomen, moeten ze nog overtuigd worden om voor jullie oplossing te kiezen. Hier gaan we kijken hoe we die beslissingsfase zo kort en efficiënt mogelijk te maken

GEBRUIK

Eenmaal ze overtuigd zijn van het product of dienst, is het een volgende effort om ze tevreden te houden, in contact te blijven, en ze in te zetten om ‘andere’ gebruikers/kopers aan te trekken want een customer journey is een never-ending loop.

The golden circle

Beter gekend als de Why, How, What van Simon Sinek. Wij gebruiken deze oefening om tot de essentie van jouw idee te komen. Velen maken de ‘fout’ te vertellen wat ze doen, terwijl de waarom veel belangrijker is en in the end jouw product of dienst doet verkopen. Het geeft je ook de kapstok om je verhaal duidelijk over te brengen

WHY

We zullen veel de vraag stellen ‘ja maar waarom’, enkel op die manier komen we tot de essentie van je idee. Hoeveel keer heb je zelf al niet gehoord ‘ik heb een app gemaakt of een platform of een boek geschreven?’. Niemand zit te wachten op de zoveelste app, mensen zitten te wachten op een oplossing voor hun probleem (of nood).

HOW

Hier gaan we op zoek naar hoe jij met je idee/concept het verschil wil maken. In de marketingmond ook de USP’s genaamd. Hier gaan we op zoek naar hoe jij je ten opzichte van ‘anderen’ wilt onderscheiden.

WHAT

Dit is de makkelijkste, dit is dehoe vertaald zich dan de why en how. Dit resulteert in een product of dienst.

Featured tools

Hier kan je een overzicht vinden van presentaties, publicaties, handige tools, documenten.
die je kunnen helpen en inspireren om van je idee een succesvolle onderneming te maken.

Hemingway analyseert de leesbaarheid van jouw teksten en wijst je op aanpasbare zaken. De editor bekijkt jouw teksten op uiteenlopende manieren.

Anno 2017 is het al lang niet meer enkel aan professionals weggelegd om een visueel aantrekkelijke afbeelding of video te maken. Tools zoals Canva en deze Adobe Spark bieden je een gratis en hapklaar

Ontdek ze

allemaal