Ondernemers

Ontdek een aantal van de ondernemers die wij hebben begeleid, gecoacht, geholpen,.. in het realiseren van hun startup.

Ontdek wat we voor jou kunnen doen

Ava&Trix_illTijdens de zomer van 2015 staken drie creatievelingen de koppen bij elkaar en richtten ze Curious Cats op. Twee van de drie, de [...]

Lees Meer

Curious Cats

Ava&Trix_illTijdens de zomer van 2015 staken drie creatievelingen de koppen bij elkaar en richtten ze Curious Cats op. Twee van de drie, de zussen Michèle en Jill Vanparys, speelden al langer met het idee rond een interactieve game voor kinderen die wetenschap en technologie toegankelijker maakt. Dat idee, toen nog onder de naam Ava & Zeno, pitchten ze aan Dieter Honoré, die eerder al een andere onderneming runde.

‘Mijn eerste reactie was enorm positief, alleen vond ik wel dat de hoofdpersonages allebei meisjes moesten zijn’, vertelt Dieter. Op die manier kon hun project nog meer het verschil maken. Meisjes haken immers op te jonge leeftijd af, als het over wetenschap en techniek gaat. Dat was meteen zijn eerste input als lid van het kersvers gevormde team achter Curious Cats, dat nu aan de interactieve app Ava & Trix werkt. ‘Die dag dat Michele en Jill kwamen pitchen, hebben we nog uren zitten napraten. Ik had er werkelijk een goed gevoel bij. Daarom nam ik later weer contact met hen op en begonnen we een samenwerking.’

Intussen kent het eerste project van Curious Cats steun van het Vlaams Audiovisueel Fonds en geniet het drietal de hulp van Startit@KBC en iMinds. Vanuit die positie werkt het team met Dieter als het financiële en zakelijke brein, Michèle als illustrator en Jill als verantwoordelijke voor design, technisch klankbord en het educatieve luik. ‘Die drie zaken liggen echter niet vast. Vanaf de start van onze samenwerking zorgen we allemaal voor creatieve input en oordelen we allemaal over contracten en financiële input. Dat doen we bewust om niet in vakjes te denken.’

Via de samenwerking met Startit@KBC leerde het team Sara Rachdi en Bert Van Wassenhove van THINK With People kennen. ‘We zien THINK With People vooral als een klankbord dat actief meedenkt met onze onderneming’, vertelt Honoré. ‘De vzw legde samen met ons de customer journey af en leerde ons op die manier te focussen op één specifieke markt, namelijk onderwijs.’ Curious Cats houdt ervan te brainstormen met THINK With People. ‘Wat we zo geweldig vinden aan onze samenwerking is dat we enkel tips en richtlijnen krijgen. Effectieve acties moeten we zelf als onderneming uitvoeren. Daar zijn we blij mee. De bal ligt helemaal in ons kamp.’

Door de vrijblijvende samenwerking met THINK With People, hoopt Curious Cats in de toekomst nog terug te vallen op de vzw. Die toekomst houdt nog een hoop interessant werk voor de startup in. ‘We willen de zone tussen digitale toepassingen en fysieke zaken verder verkennen. Dat doen we nu al met Ava & Trix en willen we later nog verder uitdiepen.’ Eén ding is zeker, de stijl van Curious Cats zal altijd herkenbaar blijven in eender welk project dat het trio op zich neemt. En meerdere projecten naast Ava & Trix zitten er bijna zeker aan te komen. ‘Er spelen nog een hoop ideeën in ons hoofd. We focussen ons nu volop op Ava & Trix, maar willen daarna nog een hoop meer verwezenlijken. Zin hebben we er in ieder geval al in.’

Curious Cats kom je momenteel vooral in de flexibele werkruimte van StartIt@KBC aan de Lousbergskaai in Gent tegen. Ava & Trix vinden we hopelijk zo snel mogelijk op meerdere lagere scholen in Vlaanderen terug. We wensen het team in ieder geval het beste.

Bekijk project

2 SME Management studenten die van hun passie hun werk willen maken. Vanuit hun eigen leefwereld hebben ze gemerkt dat het heel moeilijk is [...]

Lees Meer

Eflin

2 SME Management studenten die van hun passie hun werk willen maken. Vanuit hun eigen leefwereld hebben ze gemerkt dat het heel moeilijk is om als moslima modieuze stijlvolle bruidskledij en meer algemeen feestkledij te vinden.

Je hebt een overaanbod in Turkije, Marokko, ed maar in België, waar een grote gemeenschap stijlvolle moslima's wonen, is er weinig tot niks te vinden. En daar willen zij heel graag verandering in brengen, zij willen een (fysieke) winkel openen waar moslima's en bij uitbreiding elke vrouw, terechtkan voor een stijlvolle outfit voor een feest, trouw,.. en die bovendien voldoen aan bepaalde normen bepaald door hun religie.

Wij hebben de 2 studenten leren kennen toen ze nog volop in de idee-fase zaten. We hebben meerdere keren samengezeten om van hun idee een duidelijk concept te maken, focus te vinden, en hen op weg te helpen met hun blog en instagram-pagina. Op die manier konden ze beginnen bouwen aan een merk, een netwerk en een reputatie, bij de lancering van hun winkel in September 2015 kunnen ze dan al rekenen op een rijke community en kunnen ze hun doelgroep beter dienen.

Bekijk project Instagram

Marie, een ervaren fotografe, kwam bij ons terecht met een duidelijke vraag; hoe kan ik Fotofoor in de markt zetten. Fotofoor is niet zomaar[...]

Lees Meer

Fotofoor

Marie, een ervaren fotografe, kwam bij ons terecht met een duidelijke vraag; hoe kan ik Fotofoor in de markt zetten. Fotofoor is niet zomaar een fotografie-concept waar een fotograaf kan geboekt worden om een bedrijfsfeest of familiefeest op de gevoelige plaat te leggen, het is een beleving.

Marie wil weg van de leuke foto's na het event, ze wil het portret terug brengen, waar een bepaalde sfeer wordt gecreeërd rond de opstelling maar ook rond de mensen. Op die manier krijgen mensen een mooi portret mee naar huis dat ze onmiddellijk kunnen inkaderen. We hebben Marie geholpen focus te vinden en haar aanbod duidelijk te definiëren.

Bekijk project Facebook

Opgericht door Dieter Veulemans, een event manager in hart en nieren. Hij wil beleving creeëren rond offline marketingacties door middel va[...]

Lees Meer

CityCubes

Opgericht door Dieter Veulemans, een event manager in hart en nieren. Hij wil beleving creeëren rond offline marketingacties door middel van kubus-vormige objecten die helemaal gebrand worden door het merk. Bovendien plaatst hij die kubussen in de vele leegstaande panden die elke stad rijk is. Op die manier maakt hij gebruik van gegeerde panden op momenten dat ze leeg staan.

Dieter is van bij het begin in contact gekomen met ons, hij maakt gebruik van onze co-working space op de 20 ste verdieping in de Boerentoren, met als resultaat dat hij van ons op wekelijkse basis coaching krijgt in elke fase van zijn startup.

Bekijk project Facebook

Geboren en al onmiddellijk verslaafd aan sneakers, niemand was dan ook verbaasd dat Chad Gevaert van zijn levenslange passie zijn werk heeft[...]

Lees Meer

Sneaker’s Delight

Geboren en al onmiddellijk verslaafd aan sneakers, niemand was dan ook verbaasd dat Chad Gevaert van zijn levenslange passie zijn werk heeft gemaakt. Van een rasechte verzamelaar is hij door de jaren heen een wandelende encyclopedie geworden, hij kent elke sneaker, heeft een uitgebreid netwerk in de sneakerwereld en kent elk verhaal achter de sneaker.

Zijn startup, Sneakersdelight, wil de sneaker liefhebbers en verslaafden informeren, inspireren en een platform bieden om sneakers te kopen, verkopen en veilen. Wij hebben Chad leren kennen toen hij een heel ander idee had, na een kort gesprek met hem op een zonovergoten terras is hij dan zelf tot de conclusie gekomen zijn echt passie te volgen, sneakers.

Weken later is hij naar een workshop gekomen van ons, en toen is het allemaal begonnen.. de passie werd een concept, kreeg vorm en staat nu op het punt gelanceerd te worden. We hebben Chad zo goed en zo kwaad mogelijk geholpen met zijn businessplan, marketingplan, financiëel plan,.. en hebben we hem binnen ons eigen netwerk in contact gesteld met mensen die hem verder kunnen helpen.

Sinds 1 juli 2015 kunnen alle sneaker liefhebbers terecht op www.sneakersdelight.com.

Bekijk project Facebook