Tool van de Week: Google Inbox

News: Tool van de Week: Google Inbox

Iedere week schijnen we ons licht op een interessante tool om jouw bedrijf een duwtje in de rug te geven. Deze week bieden we je een alternatief voor de onoverzichtelijke, ongeorganiseerde mailbox; Inbox.

Mensen die Google’s mailservice gebruiken, kennen allicht de gebruikelijke Gmail-inbox wel. Ondanks dat de Amerikaanse internetreus veel tijd en moeite investeerde in het zo overzichtelijk en toegankelijk mogelijk maken van die toepassing, blijft zo een mailbox vaak een hoopje. Uit het idee om jouw mailservice een effectieve meerwaarde mee te geven, ontwikkelde het bedrijf daarom Inbox: een alternatief voor het gebruikelijke mailprogramma.

Google Inbox gaat slimmer om met de e-mails in jouw postvak, de manier waarop jij mails schrijft en de bijlagen van jouw elektronische post. De interface van het programma -ondanks dat het bij aanvang eerder onoverzichtelijk en vol aanvoelt- categoriseert mails in groepen zoals reclame, social media, facturen en tickets. Daarbovenop bundelt het programma de inkomende mails per dag, zodat je steeds snel ziet welke berichten je vandaag ontving. Daarnaast wordt archiveren een pak gemakkelijker, waardoor je afgehandelde of irrelevante e-mails gemakkelijker opbergt.

Dankzij Inbox krijg je meer structuur tussen jouw mails en kun je sneller reageren op berichten aan de hand van op maat gegenereerde standaard antwoorden. Je inbox linkt ook gemakkelijk met andere Google services, waardoor je snel afspraken inplant en handige notificaties kunt ontvangen over reizen of meetings die je eerder plande.

Gebruik je persoonlijk of met jouw onderneming de Google mailservice? Dan kun je Inbox gratis testen. Het grote voordeel is dat, wanneer je er toch geen klik mee hebt, je eenvoudig terug kunt keren naar de gebruikelijke Gmail-interface.