Medium

Medium ontsprong uit de hersenspinsels van Twitter-co-founder Evan Williams die genoeg had van alle populariteit-gedreven online content. Wanneer een artikel of post gefeatured raakt op een nieuwswebsite of sociaal platform, wil dat meestal zeggen dat het artikel in kwestie de meeste clicks binnenhaalde. Medium biedt het weerwoord met uitsluitend kwalitatieve content. Doordat jouw tekst enkel in bereik stijgt wanneer mensen hem recommenden via de toegewezen knop daarvoor, kan dit kanaal ook voor jouw onderneming een meerwaarde bieden. Stel dat je een tekst op Medium plaatst over een trending onderwerp in jouw sector en die haalt heel wat recommendations binnen, dan bewijs je meteen jouw relevantie en overtuig je meteen ook potentiële klanten van jouw kennis.

Momenteel stoot dit online platform in België nog op enkele problemen. Er zijn nog relatief weinig gebruikers hier, waardoor de kans op succes voornamelijk aanwezig blijft wanneer je Engelstalige teksten post. Ook zal je jouw teksten zoveel mogelijk moeten delen op relevante fora en op andere online kanalen om jouw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken.

Desondanks blijft Medium een interessante tool om jouw kennis en ervaring tentoon te stellen. Blog je alvast op jouw eigen website? Overweeg om die blogs ook op dit kanaal te plaatsen. Je krijgt bezoekers misschien niet meteen naar jouw eigen webstek, maar je krijgt wel de uitgelezen kans jouw relevantie te tonen aan jouw doelpubliek.

mediumbig.jpg