Untitled design (6).png

Idee zoekt Ondernemer

Ondernemingen hebben goede ideeën. Concepten die ze ooit wel eens zullen uitwerken, maar waarvoor het nu niet het juiste moment is. Er staan teveel andere dringende zaken op de planning of ze hebben niet de juiste mensen om er hun schouders onder te zetten.

THINK with people biedt hier een oplossing: We starten vanuit een idee of concept en gaan op zoek naar de juiste ondernemer om dat uit te bouwen tot een bedrijf. 

Kandidaat? Laat je gegevens achter onderaan deze pagina.

 
 

'Idee zkt. ondernemer' haalt alles uit de kast!

Weet je, heel wat bedrijven en ondernemingen hebben een kast vol goede ideeën. Concepten die ze ooit wel eens zullen uitwerken, maar waarvoor het nu niet het juiste moment is. Er staan teveel andere dringende zaken op de planning of ze hebben simpelweg niet de juiste - ondernemende - mensen om er hun schouders onder te zetten. Gevolg: al die innovatieve plannen en toekomstperspectieven blijven op de plank liggen. Met de tijd vergaren ze meer en meer stof, tot ze uiteindelijk in de prullenmand belanden.

Dat is heel jammer. Het is namelijk niet omdat die bedrijven zelf niet de juiste mensen in huis hebben, dat ze niet bestaan. Er lopen immers heel wat ambitieuze ondernemers rond. Mensen die staan te trappelen om hun eigen ding te doen, maar die simpelweg nog niet het juiste idee hebben gevonden. Mensen die actief op zoek zijn naar een concept dat echt bij hen past. Waar ze zich voor 100 procent verbonden mee voelen en waar ze zich voor 200 procent in kunnen gooien.

1 + 1 = 2, en dus bedachten we het concept 'Idee zkt. ondernemer'. We bekijken het eens van de andere kant. In plaats van ondernemers te begeleiden in hun zoektocht naar de juiste aanpak en het idee dat helemaal bij hen past, benaderen we de problematiek anders.

72186361_3030289750548444_1552079474286133248_o.jpg

We starten vanuit een idee of concept en gaan op zoek naar de juiste ondernemer om dat uit te bouwen tot een bedrijf.

In de zoektocht naar de juiste match maken we gebruik van onze expertise en ervaring. We contacteren onze uitgebreide database van 'entrepreneurs', en we maken gebruik van ons netwerk en onze sociale mediakanalen.

 
44135019_2667768043467285_7855862051900489728_o.jpg

Case: ondernemen en mobiliteit

Klinkt interessant, maar wat betekent dat nu concreet? Aan de hand van een van onze eerste samenwerkingen leggen we uit hoe we tewerk gaan.

Eind vorig jaar deden we een oproep rond ondernemen en mobiliteit. Die luidde als volgt: "Een ervaren ondernemer in de brede mobiliteit sector heeft de ambitie én een concept om onze mobiliteit terug vlot te trekken. Hij heeft de kennis, ervaring en een netwerk om u tegen te zeggen, én de ambitie om een startup tot op wereldniveau uit te bouwen. Daarvoor is hij op zoek naar een team, en in de eerste plaats naar een ondernemer, die het project samen vanaf stap nul kan opnemen."

We publiceerden de oproep op onze website en deelden de pagina via al onze communicatiekanalen en in ons netwerk. Resultaat: Een reeks potentiële ondernemers meldden zich waarvan we er 6 selecteerden voor de volgende stap.

Met die zes enthousiastelingen gaan we nu verder aan de slag.

 

Fase 1: Rondetafelsessie met de initiatiefnemer

In een eerstvolgende fase laten we de initiatiefnemer en de geïnteresseerde ondernemers met elkaar kennismaken. Tijdens een rondetafelgesprek onder leiding van startup expert Sara Rachdi krijgt de opdrachtgever de kans om zijn idee uitgebreid te pitchen bij de geïnteresseerden. Door de interactie aan tafel krijgt hij bovendien de kans om de focus uit te diepen en elk van de kandidaten beter te leren kennen. Omgekeerd leren ook de kandidaten het project en elkaar kennen en kunnen ze feedback geven op het initiatief.

Delen ze elkaars visie op de aanpak van mobiliteit in de 21ste eeuw? Hoe staan ze ten opzichte van het startup idee? Wordt het gechallenged of bijgestuurd? Hebben ze überhaupt dezelfde verwachtingen? Zijn er totaal andere invalshoeken en ideeën?

De initiatiefnemer krijgt hier waardevolle feedback uit de groep, en kan meteen voelen welk vlees er in de kuip zit. Na de rondetafelsessie deze dan kiezen met welke persoon/personen hij in zee wil gaan.

73381307_3030291760548243_2434969238167879680_o.jpg
 
44132179_2667767786800644_479343699130580992_o.jpg

Fase 2: Startup traject met 8 begeleidingsmomenten

In een volgende fase gaat de ondernemer aan de slag om het concept verder vorm te geven. Hij of zij staat er niet alleen voor, want wij zorgen via ons startup traject voor de juiste begeleiding en het geschikte advies bij de uitbouw van het bedrijf. We voorzien 8 begeleidingsmomenten van zo'n 2 tot 3 uren. Tussen elk moment gaan 2 tot 4 weken voorbij, zodat de ondernemer de tijd heeft om alle nieuwe informatie te verwerken en ermee aan de slag te gaan.

Hoe ziet het traject er concreet uit? Met welke vragen helpen we de startup?

1. Welk model gebruik je om je bedrijf op te bouwen?

2. Wie ben jij als ondernemer?

3. Welke focus kies je?

4 en 5. Hoe stel je je bedrijf voor?

6. Je bedrijf in cijfers: naar een uitgewerkt businessplan

7. Hoe teken je je marketingstrategie uit?

8. Sales: hoe pak jij dat aan?

Na het doorlopen van het startup traject hebben de ondernemer en zijn of haar team alles in handen om van hun project een succes te maken. Bovendien kunnen ze steeds bij ons terecht voor advies. Is er bijvoorbeeld nood aan ad hoc coaching en ondersteuning, dan zijn ze meer dan welkom in onze coworking Capitan Cooper (Gent) en StartUp Village (Antwerpen).

Heb je ook een innovatief idee klaar liggen? Broed je al een eeuwigheid op een sterk concept, maar ontbreekt de tijd om het zelf in handen te nemen? Laat dan snel wat van je horen via els@thinkwithpeople.be.

Ben je geïntrigeerd door het concept 'Idee zkt. ondernemer'? Meld je dan aan voor onze database met kandidaten. Wie weet passeert er de komende tijd iets waar je je helemaal in vindt.

Succes!


 

ik wil ondernemen