Marketing strategie canvas

 

Welkom,

Start nu met het uittekenen van je marketing strategie. Doe het rustig aan, volg de stappen hieronder en je komt automatische bij het benodigde materiaal. Eens je alles uitgewerkt hebt maak ik graag tijd om met jou door je strategie te lopen gedurende een persoonlijke online feedback sessie.

Bert Van Wassenhove

 
logo-bert.png
 

Stappenplan

Hier is jouw stappenplan:

  1. Download het marketing strategie canvas en druk het af, dan kan je meteen al je eigen case test draaien. Je kan ook de digitale template gebruiken op mural.co, dat is een online platform waarmee je op afstand samen kan werken met collega’s, een soort digitaal whiteboard.

  2. Download ook de presentatie, en druk die eventueel af als je dat helpt om je inzichten te versterken.

  3. Bekijk de video met dit materiaal bij de hand (video onderaan deze pagina)

  4. Pas was je geleerd heb in de video toe op jouw project:

    1. Leg de fundamenten van je bedrijf, productlijn of aanbod vast aan de hand van de gouden cirkel van Simon Sinek (Waarom, Hoe & Wat).

    2. Lijn duidelijk je klanten af.

      1. Wie zit er in de waardeketting tussen jouw bedrijf en de eindklant.

      2. En wie zijn dan concreet je klanten, wat is hun profiel, hoe omschrijf je de doelgroep, wat zijn hun motivaties. Gebruik “buyer persona”.

    3. Analyseer voor elk van de doelgroepen de customer journey, en bepaal welke communicatie kanalen (social media, website, search, beurzen, brochures, verkopers, etc.) relevant zijn in elke fase.

    4. Maak dezelfde analyse in de customer journey maar voor de boodschap die je wil brengen in elke fase.

    5. Stel prioriteiten op basis van het stadium waarin je product of business zich bevindt. Lanceer je iets nieuws, met andere worden, start je van een blanke marketing blad? Of bouw je verder op een reeds bestaand marketing plan? Afhankelijk van het antwoord op die vraag stel je andere prioriteiten.

      1. Voor lopende producten of bedrijven stel je prioriteiten in functie van de bedrijfsdoelen.

      2. Voor startups en nieuwe business ligt de prioriteit steeds eerst bij het conversie moment (beslissingsfase).

    6. Herhaal stappen 3 tot 5 voor elke doelgroep of buyer persona.

    7. Boek je sessie met Bert Van Wassenhove om je strategie tegen het licht te houden en om extra vragen te stellen onderaan deze pagina.