Think With People geeft workshops tijdens Health Ramp Up

Think With People geeft workshops tijdens Health Ramp Up

Wie op innovatieve ideeën voor de gezondheidssector broeit, heeft vast al eens gehoord van Het 'Health Ramp Up'-programma. Dat is een intensieve bootcamp van het Blue Health Innovation Center die HealthTech start-ups in amper vier maanden klaarstoomt om het essentiële startkapitaal voor hun plannen op te halen. Niet altijd een simpele opdracht en daarom gooien we bij Think With People graag ook onze expertise in de strijd om de startende ondernemers van Health Ramp Up te helpen. Sara Rachdi, onze expert storytelling, is één van de coaches binnen het programma.

Pitch Your Company

Pitch Your Company

Sinds ze vijf jaar geleden mee aan de wieg stond van Think With People, heeft de Gentse  Sara Rachdi (36) heel wat beginnende ondernemers zien worstelen met hun ondernemersverhaal. Vandaag geeft ze interactieve workshops storytelling: "Pitch Your Company". Daarin leert ze bedrijfsleiders en startende ondernemers om hun verhaal kort en krachtig over te brengen.

Els leert de studenten retail en sales wat ondernemen is.

 
OvK_2019_-_button_Wij_doen_mee_96_dpi.jpg
 

Welke vaardigheden zijn nodig in het bedrijfsleven? Wat betekent ondernemer zijn nu precies? Wat verwachten bedrijven van jongeren? Heel wat vragen die jongeren hebben, maar zelf moeilijk kunnen beantwoorden. Wie kan dat beter dan een ondernemer of bedrijfsleider zelf?

Vlajo organiseert ieder jaar ‘Ondernemers voor de Klas’ in samenwerking met structurele partners Pulse Foundation, ETION, VKW Limburg en projectpartners BNP Paribas Fortis, essenscia vlaanderen en JCI Vlaanderen. Deze interactieve sessie biedt jongeren de ideale kans om al hun brandende vragen te stellen aan een ondernemer of bedrijfsleider, spannend toch?

Met THINK with people haken we graag in op dit geweldig initiatief. Els De Deken, onze community manager bij THINK with people en vroeger zelf onderneemster in de retail, gaat het gesprek aan met de studenten retail en sales van de Campus Bovenbouw SL te Zomergem.

Ook interesse om als ondernemer voor de klas te staan? Check de website van Vlajo.

Interactieve content maken voor je website, het is makkelijker dan je denkt!

Interactieve content maken voor je website, het is makkelijker dan je denkt!

Zoek je leuke content om de aandacht van je bezoekers vast te houden? Op zoek naar een originele manier om engagement te creëren bij de bezoekers van je website? Dan kan interactieve content voor jou een behoorlijke effectieve marketingtool zijn.

De drie onverwachte gewoonten van originele denkers

De drie onverwachte gewoonten van originele denkers

Hoe kom je met een geweldig idee op de proppen? Hoe word je een denker die zijn originele ideeën weet om te zetten in een succesvolle onderneming? Dat is het onderwerp van deze geestige en inspirerende TED-talk van organisatiepsycholoog Adam Grant.

Ben jij de ondernemer die de mobiliteit van morgen verzekert?

Wij zijn op zoek naar een ambitieus ondernemer die een startup wil lanceren in de sector van mobiliteit.

Ben je begaan met mobiliteit en stroomt er ondernemersbloed door je aderen? Dan hebben we een opportuniteit voor jou.

Een ervaren ondernemer in de brede mobiliteit sector heeft de ambitie én een concept om onze mobiliteit terug vlot te trekken. Hij heeft de kennis, ervaring en een netwerk om u tegen te zeggen, én de ambitie om een startup tot op wereldniveau uit te bouwen. Daarvoor is hij op zoek naar een team, en in de eerste plaats naar een ondernemer, die het project samen vanaf stap nul kan opnemen.

Daarom zijn we op zoek naar een persoon die al haar of zijn ondernemerstalent in de weegschaal wil gooien om in een eerste stap een minimal viable product te bouwen dat relevante toegevoegde waarde biedt voor klanten. Inzicht in techniek is noodzakelijk, maar je hoeft geen programmeerkennis te hebben. Begrijpen wat kan en hoe klanten denken is het belangrijkste.

Jouw taken:

  • Je verfijnt het concept en schrijft een verhaallijn die alle stakeholders begrijpen en die hen motiveert.

  • Je verzamelt een team (intern of extern) dat een eerste versie van het product kan bouwen. Je stuurt het team in het proces naar een MVP (minimal viable product).

  • Je legt, samen met het team, contacten met klanten, partners, overheid en potentiële investeerders. En je bouwt verder aan die relatie.

  • Je beheert het bedrijf ook financieel en administratief, en zorgt dat het niet van de rails loopt.

Jouw profiel:

  • Je hebt een bachelor of master.

  • Je hebt een ondernemende mindset en hebt interesse in mobiliteit.

  • Je bent creatief en ondernemend van natuur.

  • Je hebt 3 tot 7 jaar werkervaring.

  • Je bent een bijzonder persoon op jouw manier.

  • Je houdt van teamwerk.

  • Je wou altijd al je eigen startup.

 
 
Naam *
Naam
Telefoon
Telefoon
http://
 

Zelf je eigen website in elkaar boksen? Dit zijn je mogelijkheden!

Zelf je eigen website in elkaar boksen? Dit zijn je mogelijkheden!

Dankzij een hele resem handige en eenvoudig te gebruiken online tools kan iedereen een eigen website bouwen. Van Wordpress over Wix tot Squarespace: stuk voor stuk helpen ze je om in een handomdraai je eigen webstek op het wereldwijde web los te laten. Welke tool moet je nu precies kiezen om je website in elkaar te knutselen?

Influencer, ambassador of advocate: ken jij het verschil?

Influencer, ambassador of advocate: ken jij het verschil?

We merken dat de begrippen influencer, ambassador en advocate heel vaak door elkaar worden gehaald, zowel door marketing professionals als door mensen die er niet-professioneel mee bezig zijn. Ken jij het verschil tussen de drie termen?

Vier lessen die je kan trekken uit het ondernemersverhaal van Phil Knight

Vier lessen die je kan trekken uit het ondernemersverhaal van Phil Knight

Voor ondernemers is 'Shoe Dog' meer dan het interessante en boeiende levensverhaal van Nike-oprichter Phil Knight. Ze vinden in het boek een schat aan waardevol advies van een bijzonder succesvolle ervaringsdeskundige.

5 jaar Think with people. Wat doet dat met een mens?

Hoe het begon?

Aan het begin van THINK with people was het voor Bert en mezelf nogal flou. We zouden ondernemers helpen, maar hoe? Eén ding stond vast.  We wilden geen bestaande initiatieven kopiëren en wilden onszelf tijd geven om uit te zoeken waar wij het verschil zouden maken voor ondernemers.
En dit werd onze conclusie.

We helpen ondernemers, van alle slag, minstens 1 stap vooruit. Voor elke ondernemer is die stap anders, vandaar onze zeer persoonlijke aanpak en laagdrempeligheid.


Geen dossiers, pitchen rondes of business plannen. Een mail of een telefoon volstond en volstaat nog steeds om een afspraak te maken. Geen algemene sessies rond een bepaald topic, maar met elke ondernemer een one-on-one gesprek voeren. En dat waren er heel wat, meer dan 2500 ondernemers hebben we op die manier minstens éénmaal mogen ontmoeten. We kunnen met het hand op hart stellen dat we elk van hen minstens 1 stap vooruit hebben geholpen, met startersadvies, met een customer journey, een focus meeting, reality check, storytelling of gewoon ons adressenboekje.
 

Sterk in dit verhaal is, dat het advies geen éénrichtingsverkeer werd.


We hebben zelf ook ontzettend veel geleerd over ondernemers en het uitbouwen van een succesvolle onderneming vanuit een idee. Al onze bevindingen, ervaringen en conclusies hebben we gebundeld in een theorie met als werktitel #howtobuildyourcompany. Momenteel zit deze theorie nog in concept fase. Nieuwsgierig of in the mood om feedback te geven contacteer Els. Dan duiken we er eens in bij een koffie. 
 

Wat worden de ambities voor de volgende 5 jaar?

We blijven ondernemers, scholen en bedrijven helpen. Onze aanpak blijft hetzelfde, maar onze dienstverlening wordt sterker en wordt wat meer uitgebreid met een aantal specifieke one-on-one sessies en trajecten die bestemd zijn voor ondernemers die de initiële startup fase voorbij zijn en die willen groeien.

5 jaar Think with people heeft ons alleen maar nog meer goesting gegeven om ondernemers vooruit te helpen. We worden daarbij ten volle ondersteund door onze THINK with people mentoren, ondernemers en experten, en het hele Cronos eco systeem. De kennis die we daar kunnen raadplegen en bundelen is geweldig en komt ten goede aan iedereen die ons ontmoet.

Bedankt aan alle ondernemers, partners, bedrijven, mentoren, coaches, juryleden,.. die we in de afgelopen jaren hebben ontmoet. We kijken uit naar de nieuwe ondernemersverhalen!

Tot gauw, 
Sara

PHOTO-2018-09-17-15-28-00.jpg

Succes begint bij de juiste doelstellingen

Succes begint bij de juiste doelstellingen

In ‘Measure What Matters’ beschrijft John Doerr hoe zijn methode van Objectives en Key Results (OKR) helpt bij het maken van moeilijke beslissingen en het stellen van de juiste prioriteiten. Bekijk nu de TED-talk waarin hij zijn theorie samenvat.

Leren uit andermans fouten: 5 PR-acties die compleet de mist in gingen

Leren uit andermans fouten: 5 PR-acties die compleet de mist in gingen

There's no such thing as bad publicity. Vrij vertaald: slechte reclame is ook reclame. Het is een uitspraak die je in marketingkringen wel vaker hoort. Er valt wat voor te zeggen, want ook al kom je er als onderneming niet goed uit, er wordt wel over je gepraat. En is dat niet het belangrijkste? Dat er over je gepraat wordt?

Het is alleszins voer voor discussie. Enerzijds vergeten mensen snel wat er over je gezegd wordt. De negatieve boodschap ebt op termijn weg en enkel je naam blijft hangen. Anderzijds zorgen de digitale tijden ervoor dat er niets meer verloren gaat. Als er een negatieve sfeer rond je onderneming hangt, dan is het tegenwoordig vrijwel onmogelijk om die nog weg te krijgen. Want eens het internet er lucht van krijgt, dan gaat het nieuws rond als een lopend vuurtje. Daar zullen Facebook, Twitter en Instagram wel voor zorgen.

Public relations die volledig de mist ingaan en je blijven achtervolgen? Deze vijf bedrijven kunnen erover meespreken.